Zgodovina Renault R4 - katrce

31 let in več kot 8 milijonov primerkov

Pred pol stoletja, natančneje oktobra 1961, je Renault pod žarometi pariškega avtomobilskega salona razkril model R4 - avtomobil, ki so ga v 31 letih izdelali v več kot osmih milijonih primerkov... Prodaja katrc je stekla leta 1961 oziroma ravno v času, ko je proizvajalec avtomobilov Renault vzpostavil svojo komercialno mrežo izven Francije. Renault 4 je bil prvi model, s katerim je družba nastopila izven francoskega tržišča, njegov uspeh pa je bil takojšen. V Sloveniji oziroma takratni Jugoslaviji je Renault marca 1969 sklenil pogodbo o proizvodnji še danes priljubljene katrce z Litostrojem in jo leta 1972 prenesel na novomeški IMV oziroma današnji Revoz.

V 19 letih so jih Izdelali več kot pol milijona

Model sodi med večne ikone avtomobilske industrije, kar meni tudi predsednik uprave Revoza Aleš Bratož, ki je lani ob 50-letnici dejal, da je katrca eden največjih uspehov v svetovni avtomobilski industriji. V 19 letih so v Sloveniji izdelali več kot 575 000 katrc, tudi zadnja katrca iz redne proizvodnje je bila 1992 narejena v Novem mestu.

Še vedno neuničljiva

Katrca je bila in je še danes neuničljiva, ne dež ne sonce ji ne moreta do živega. Na katrci je okrog 6500 zvarnih točk, kot zatrjuje eden od bivših tehnologov v Revozu, Vojko Grobovšek, na današnjih avtomobilih pa 'le' 2700. Ljubitelji katrc pravijo, da te avto, ki ima 5 varovalk in 3 žice, ne more razočarati, verjetno se je tudi zato od začetka do konca izdelave le malo spremenila. Za razliko od svojega predhodnika z oznako 4CV pogon je imela pogon na sprednji dve kolesi, zaradi česar se je lahko bolje znašla npr. v snegu. Še vedno velja, da je vsestransko vozilo, s katerim se lahko pripelješ kamor koli in v kakršnih koli okoliščinah.

50 let katrce

Legendarna katrca je lani (2011) praznovala 50 let. V petih desetletjih so jih proizvedli več kot osem milijonov, sestavljali pa v 27 državah sveta. Ob 50-letnici je karavana katrc iz Slovenije, Srbije, Hrvaške in BiH potovala v francoski Thenay na uradno rojstnodnevno proslavo. Med njimi sem bil tudi sam, in sicer s svojo sinje modro katrco. Več si lahko ogledate v Video.

Klub Reno 4

V Srbiji so pred petimi leti ustanovili celo klub Reno 4, katerega člani prihajajo iz vseh držav bivše Jugoslavije. Tudi sam sem njihov član, vendar ne preveč aktiven.

 

 

Več tehničnih podatkov o Renault 4, katrci pa na Wikipediji - angleška stran bolj podrobna in slovenska stran.